Wat gaan we daarvoor doen?
We werken continu aan verbetering van onze dienstverlening volgens de vijf pijlers van de visie Dienstverlening:
- onze dienstverlening draait om mensen;
- digitaal waar het kan;
- met ons is het eenvoudig zaken doen;
- onze dienstverlening is snel en goed;
- we werken als één organisatie.
De komende jaren werken wij verder aan de opgave digitale toegankelijkheid. De wetgeving wordt hierbij steeds bepalender voor de inrichtingsvereisten van de digitale dienstverlening. Dit komt onder andere door de komst van de Wet digitale overheid (Wdo) en verschillende Europese richtlijnen. De wettelijke inrichtingseisen voor de digitale dienstverlening worden in (verbeter)processen meegenomen en geborgd.
In 2025 ontwikkelen we de hoofdwebsite Nissewaard.nl verder volgens de uitgangspunten van de contentwijzer. Er worden alternatieven gezocht voor pdf’s, kaartmateriaal etc.
Daarnaast worden de plannen van aanpak uitgevoerd voor diverse websites waar de gemeente volledig voor verantwoordelijk is. Ook applicaties en mobiele apps worden geprioriteerd en gefaseerd aangepakt volgens de toegankelijkheidseisen.
Wij bieden meer online en offline communicatiemiddelen in duidelijke taal aan, volgens de vastgestelde schrijfwijzer.
De lokale inclusie agenda 2024-2025 wordt uitgevoerd, waarbij inclusieve dienstverlening integraal geborgd wordt in projecten, processen en werkwijzen. Daarnaast zetten wij de adviesrol van de Adviesraad Sociaal Domein steeds vaker in om de gebruiker centraal te stellen.